luni, 28 iunie 2010

Poporul roman s-a constipat. Cel putin week-endul trecut


Desi mult trambitatele reduceri salariale sau "pensionale", precum si maririle felurite de taxe si impozite anuntau vremuri cacacioase (scuzati expresia, dar e culeasa din popor), duminica asta am constatat exact inversul. Poporul roman s-a constipat. Sa va explic de unde concluzia.

Ma roaga un prieten sa-i cumpar, in drumul spre el, de la o farmacie, supozitoare cu glicerina. Pentru adulti. Sfios, nu-mi spune pentru ce sunt, iar eu, discret de felul meu, intreb doar cat costa sa stiu daca imi ajung banii. Era ok, costau in jur de 10 lei cutia.

Buuun...cum era duminica, gasesc o farmacie destul de greu, pe undeva in Drumul Taberei, unde ma asez rabdator la o coada formata din 4 persoane. Sincer, repetam in gand cuvantul "supozitor" ca sa nu ma trezesc in jenanta situatie sa ajung in fata farmacistei si sa uit ce trebuie sa-i cer. Va da-ti seama ce trebuia sa improvizez: ceva cu glicerina care se introduce in...

Nici nu ma asez bine la coada ca aud o doamna de varsta a treia care se conversa cu paznicul farmaciei (stiti voi, acei domni "fioros" de blajini, trecuti de a taspea tinerete, care isi poarta mandrii o uniforma care a avut candva culoarea violet sau albastru). Doamna se sfatuia cu blandul bodyguard privitor la o problema destul de delicata, deoarece vorbeau destul de incet: ceaiurile pentru combaterea constipatiei. Cred ca banuiti discutia: pe ala l-am incercat, fara efect, ala de la firma cutare e la fel de slab, d-voastra ce ma sfatuiti...etc.

Desi amuzanta conversatia, atentia imi este atrasa de domnisoara care a ajuns in fata farmacistei si ii cere "ceva impotriva constipatiei". Farmacista raspunde prompt si imi lumineaza si mie nedumerirea: "supozitoare cu glicerina". Fata insa respinge generoasa oferta, soptindu-i farmacistei: "dati-mi ceva mai tare ca nu si-au facut efectul". Senzational!  Pentru vanzatoare insa, nimic neobisnuit, lansandu-se in discutii cu fata despre dulcolax, cate "scaune" au fost si cat de vechi, bla, bla.

Va dati seama ce surpriza cand urmatorul domn din coada a cerut si el supozitoare cu glicerina. Soc! Pentru mine bineinteles, ca nu umblu prea des in farmacii.

Nu m-am putut abtine si, cand am ajuns in sfarsit in fata ghiseului, dupa ce am cerut ne-rusinat supozitoarele in cauza, am intrebat-o pe farmacista ce se intampla de e lumea atat de constipata si daca e un fenomen. Iar ea saraca,  imi raspunde nervoasa, probabil mai mult fiindca lucra duminica:
"Nu stiu domle, crezi ca eu stiu ce mai mananca lumea?"

Probabil nu era la curent cu reducerile de salarii si cu maririle de taxe. Cauza principala a constipatiei, cred eu.

2 comentarii:

vali spunea...

ori te-ai grabit ori ai lipsit la gramatica: verbul dati nu se scrie da-ti
eu dau
tu dai
voi dati
iar nerusinat nu se scrie ne-rusinat
in rest... draguta povestirea
chiar mi-a placut!
ok fabi?

Fabian spunea...

la prima ai dreptate...m-am grabit. la a doua, am facut-o intentionat...ne-rusinat=nemaifiind rusinat (ti-a placut asta? )